Adaptyvus testavimas

Adaptyvus testavimas

Adaptyvus testavimas

Computer Adaptive Testing
Computer Adaptive Testing
Computer Adaptive Testing
Shape Image

Adaptyvūs testai sukurti tam, kad išspręstų minėtus tradicinio testavimo ribotumus. Pagrindinė jų savybė – testas dinamiškai prisitaiko prie mokinio gebėjimų lygio. Jeigu mokinys sėkmingai sprendžia užduotis, sistema parenka sunkesnes, kurios geriau parodo jo galimybių ribas. Jei mokinys daro klaidų, pateikiami paprastesni klausimai, leidžiantys tiksliau suprasti, kuriose vietose jis stringa. Tokiu būdu kiekvienas mokinys gauna individualiai pritaikytą uždavinių seką.

Svarbiausia, kad tokia strategija leidžia su mažesniu klausimų kiekiu pasiekti tą patį arba net didesnį tikslumo lygį. Testas tampa trumpesnis, efektyvesnis, o mokiniui jis atrodo labiau prasmingas ir motyvuojantis, nes užduotys atitinka jo realų lygį. Mokytojui tai reiškia, kad gauti rezultatai geriau atspindi tikrąją situaciją klasėje, o ne vieną abstraktų vidurkį.

Adaptyvus testavimas nėra tik teorinė idėja. Pasaulyje jis sėkmingai taikomas jau daug metų. Pavyzdžiui, JAV mokyklose plačiai naudojamas NWEA MAP testas, o Europoje žinomas Surpass Assessment įrankis. Protau sistema remiasi tais pačiais principais, tik jie pritaikyti Lietuvos mokykloms ir matematikos ugdymo programai.

Adaptyvūs testai sprendžia šią problemą:

  • Prisitaiko prie mokinio. Jei mokinys atsako teisingai – sekančios užduotys sunkėja. Jei klysta – parenkamos paprastesnės.

  • Trumpesnis, bet tikslesnis. Užtenka mažiau klausimų, kad nustatytume realų lygį.

  • Tiesioginis grįžtamasis ryšys. Iš karto matomas progresas, stiprybės, silpnybės.